Ett företag som växer med generationer

Det var när jag var typ 6 år som jag för första gången såg min mormors nya baddräkt från Trofé. Hon hade varit på utförsäljning här i Brämhult där deras lager ligger och hon var så himla nöjd. Den hade fantastiska blommor på sig i massa olika färger och jag minns bara hur jag önskade att jag hade en likadan. Då minns jag även att mormor berättade att dem inte hade badkläder till barn men det gjorde inte mig något. Då hade jag ju liksom att se fram emot när jag väl skulle växa upp och bli äldre.

Trofé blev väl däremot inte inne märket för badkläder när jag började närma mig tonåren och upp till 25. Då var det mer ett ganska stämplat varumärke för tanter men ändå njöt jag i min härliga badrock i frotté därifrån varje kväll när jag var nyduschad. Då var det med andra ord inte så uttalat att jag hade Trofé hemma men ändå visste jag mycket väl vart badrocken kom ifrån och delade gärna med mig när folk frågade.

Det var inte förrän jag fick barn när jag var 32 som jag började handla på Trofé, precis som min mormor hade gjort och lika så min mamma. Då köpte jag badkläder, precis som min mormor hade gjort, och visade för mina barn som fullkomligt älskade mönstren. Nu insåg jag däremot att det inte bara var det blommiga mönstret som gjorde badkläderna underbara, utan framförallt den härliga passformen och hur dem tänkt till på de olika modellerna.

Trofé genom livet

På så vis har Trofé liksom följt med mig genom livet, inte alltid hand i hand men alltid någonstans där i bakgrunden. Gå gärna in och kika via https://trofe.se så hoppas jag att du lika mycket som jag kan beställa hem en baddräkt som är älskvärd 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please enter the following code to submit your comment: r4q